077-4006006
דף הבית אודות מאמרים שאלות ותשובות המלצות צור קשר
אתרוג טיפול בפרט
אתרוג - זוגיות ומשפחה
אתרוג מסגרות חינוכיות
מאמרים

ניהול גן - הצוות בגן - שיחת משוב
יורם ראובני

הסתיימו מסיבות הסיום בגן? את מבטיחה לעצמך כי בשנה הבאה את לא תחזרי על הטעיות שעשית עם הצוות של הגן. המאמר הבא יעזור לך לנהל שיחת משוב יעילה עם העובדת שלך. שיחה אשר תוביל לכך שהעובדת תשנה את הדברים שמטרידים אותך בתפקודה. שיחה אשר תביא לכך שהעובדת תטעין אותך ואת הגן באנרגיות וכוחות.

 הסתיימו מסיבות הסיום בגן? את מבטיחה לעצמך כי בשנה הבאה את לא תחזרי על הטעיות שעשית עם הצוות של הגן. המאמר הבא יעזור לך לנהל שיחת משוב יעילה עם העובדת שלך. שיחה אשר תוביל לכך שהעובדת תשנה את הדברים שמטרידים אותך בתפקודה. שיחה אשר תביא לכך שהעובדת תטעין אותך ואת הגן באנרגיות וכוחות.
שיחת המשוב נועדה להוביל, ולהנהיג את העובדת להיות הכי טובה שהיא יכולה עבורך ועבור הגן. היא מתקיימת באופן יזום ע"י המנהלת (מומלץ 3 פעמים בשנה).
קביעת מועד מסודר, מאפשרת למנהלת להכין את התנאים להצלחה. חשוב שהזמן יהיה נח ולא במקביל לעבודה עם הילדים.
סוף שנה ולקראת השנה הבאה הוא זמן ראוי לקיום שיחת משוב.

צעד ראשון – תתחילי את השיחה בהקשבה אמפטית לדבריה של העובדת. ניתן לשאול להרגשה כללית בנוגע לעבודה בגן, לשאול לגבי העבודה עם הפעוטות, שאר הצוות וההורים.

במידה והיו השנה אירועים חריגים, מומלץ לשאול כיצד העובד מבין אותם עכשיו בפרספקטיבה של סוף שנה.
במידה ויש נושאים ספציפיים שאת רוצה שיעלו בפגישה תשאלי את העובד מה דעתו עליהם.
 הצלחת הצעד הראשון תלויה ביכולת שלך להקשיב. תאפשרי לעובד להביע את דעתו, מחשבותיו ורגשותיו. גם אם אינך מסכימה והבטחת שזה לא יחזור על עצמו, תתאפקי. תפקידך בשלב זה הוא לנסות לגלות הבנה ואמפטיה. נסי לגלות מה הרגש מאחרי המילים ותני לו מקום ולגיטימציה. ההקשבה איננה הסכמה, אך היא חיונית להצלחת השיחה. סימן טוב להקשבה הוא: האם גילת דברים, מחשבות, שלא ידעת קודם על העובד?

צעד שני - ציון פעולות, תכונות, חיוביות של העובדת. תגיעי מוכנה לפגישה עם הנתונים החיוביים שיש לעובדת בגן.
 תתני להם שם: "אחראית" , "יצירתית" , "דיפלומטית". תתני דוגמאות ספציפיות לביטוי של התכונה. למשל: " ורד את גננת יצירתית, שמתי לב השנה לדרך בא לימדת את הילדים על הגנה מפני השמש, באופן מעניין ומקורי, שמשלב את הורים, אני גאה בך."

צעד שלישי – "מה דורש שינוי". לקראת הפגישה נסחי לעצמך בכתב מה צריך להשתנות בתפקוד העובדת. דוגמאות קונקרטיות של דברים שקרו השנה ואינם יכולים להמשיך בשנה הבאה. הסברי מדוע אין זה יכול להמשיך. וודאי כי העובדת מבינה. בקשי ממנה לחזור על הדברים.

צעד רביעי – "כיצד יושג השינוי". לאחר שברור לעבודת מה רצוי ומה אמור להשתנות, בקשי ממנה שהיא תמצא את הפתרון.
למשל במידה והיו איחורים רבים השנה בהגעה לעבודה. בקשי מהעובדת לתאר כיצד היא תביא לכך שתגיע בזמן. בנוסף שהיא תציע, מה תהיה הסנקציה במידה ותאחר שוב. 
 כאשר העובד מציע את הפתרון הוא ייקח עליו אחריות. יתרה מזאת הוא יכול לבוא עם פתרונות יצירתיים שלא חשבת עליהם.
ולבסוף, סיכום והחלטות המקובלות עלייך. קביעת מועד לשיחת המשוב הבאה.

שיחת המשוב היא כלי נהדר לניהול צוות. לאחר השיחה עלייך לשמור על הכללים שנקב
עו. במידה והעובדת ממשיכה בדרכים לא רצויות, זה סימן לכך שדרוש צעד משמעותי. זה יכול להיות פיטורין או אזהרה בפיטורין. לעולם אסור שמנהלת הגן תחשוב ותתנהג כאילו אינה יכולה להחליף עובדת. לכל איש צוות יש תחליף. האדם היחיד שאינו ניתן להחלפה ובזכותו הגן קיים זאת את.


כותב המאמר  מר יורם ראובני, מנהל תכנית "סביבה רגשית בריאה בגן" את מוזמנת לדבר עם יורם, לשאול ולהתייעץ
בכל עניין בנושא ניהול צוות בטלפון : 077-4006006




טיפול זוגי , טיפול פסיכולוגי , זוגיות במשבר , יעוץ פסיכולוגי , טיפול משפחתי , אבחון פסיכולוגי , טיפול ילדים , גירושין , הורים, הורות , פורום הורים , טיפול זוגי, טיפול פסיכולוגי ,
פסיכולוג ילדים, גישור גירושין , קלינאית תקשורת , ריפוי בעיסוק , משפחה , הורים ילדים , גירושים , יעוץ זוגי , פסיכולוגיה ילדים | קורס ניהול גן | המלצה לגננת |
הדרכת גננות |  הדרכה לגננת | פסיכולוג חדרה | פסיכולוגית חדרה | פסיכולגוית ילדים חדרה | Психотерапия на русском - פסיכותרפיה ברוסית
טלפקס: 6 600 400 - 077
פותח על ידי אפריקום מערכות דף ראשי | אודות | מפת אתר | יצירת קשר עיצוב : סטודיו Symbols

כל הזכויות שמורות לאתרוג - המרכז לקידום סביבה רגשית בריאה www.etrrog.co.il